Gå til indhold

Cases

StoryHunt lander aftale med verdens største e-sports organisation

25.08.2021

Efter rådgivning fra The Trade Council i Sverige landede StoryHunt en aftale med verdens største e-sportsorganisation.

Den danske virksomhed StoryHunt blev sat på det svenske landkort ved hjælp af kyndig vejledning fra The Trade Council. Rådgivningen hjalp StoryHunt med at komme ind på det svenske marked og lande aftaler med nye kunder – blandt andet Dreamhack/ESL, som er den største e-sportsorganisation i verden.

StoryHunt er en dansk virksomhed, som vægter aktiv underholdning og socialt samvær højt. Gennem en kombination af deres online platform og fysisk aktivitet sigter virksomheden efter, at brugere opnår socialt samvær og nye relationer gennem spændende fortællinger i byen og naturen. ”Underholdning er bedst, når vi lærer af den”, skriver StoryHunt på deres hjemmeside. Dermed er storytelling en central forudsætning for at kunne opnå dette, hvorfor virksomheden inddrager historiske fakta med henblik på videreformidling og udfordring af brugerens perspektiver.

StoryHunt ekspanderer ud over landegrænser
Siden lanceringen af app'en i Danmark i 2017 har StoryHunt søgt mod nye udfordringer og markeder. Dette har bl.a. ført dem til Tyskland, hvor de fik hjælp af Udenrigsministeriet via eksportforløbet 'Go B2B Munich'.

Vi fik enormt meget ud af programmet, men vigtigst var vores touchpoint med Udenrigsministeriet, som skulle vise sig at være rigtig værdifuldt.” (Yassin Achiban, CMO & Co-founder af StoryHunt)

Samarbejde førte til indmarch på det svenske marked

Efter et nært samarbejde og et vellykket B2B-forløb i Tyskland sigtede StoryHunt efter at opfylde ønsket om at udvide deres virksomhed i Norden. Dette blev startskuddet til et kapitel mellem StoryHunt og The Trade Council i Sverige.

Efter en række gratis konsulenttimer med en personlig rådgiver gav Den Danske Ambassade i Sverige os redskaberne til at få sparket døren ind til det svenske marked. Marija har hjulpet os med potentielle kunder og givet os konkrete råd ift. svenske forhold.” (Yassin Achiban, CMO & Co-founder af StoryHunt)

Helt specifikt har StoryHunt udarbejdet en række oplevelsesture i svenske byer såsom Berg og Linköping. StoryHunt anvender mobiltelefoners GPS til at lede forbrugerne naturligt videre i oplevelsesuniverset. Oplevelsesturen komplimenteres af små podcasts og nævneværdige seværdigheder i byen.

Indtog i Sverige og aftaler med nye aktører
Samarbejdet har sat StoryHunt på landkortet i Sverige, og bl.a. ført til flere kollaborationer med Destination Jönköping, Visit Linköping m.fl. Succesen nåede nye højder, da StoryHunt efterfølgende landede en aftale med verdens største e-sportsorganisation, Dreamhack/ESL, som resultat af samarbejdet med Udenrigsministeriet.

"Alt i alt har vi været utroligt glade for samarbejdet og vil anbefale andre startups at kigge i denne retning. Vi har fået netværk, kunder, og varme leads, så vi kunne ikke være mere glade." (Yassin Achiban, CMO & Co-founder af StoryHunt)

Link til artiklen: StoryHunt lander aftale med verdens største e-sports organisation (The Trade Council)